miércoles, 17 de junio de 2009

3a. JORNADA RedNet

Surto de casa a les nou del matí. És un dissabte d’estiu. El termòmetre marca 27graus. He pres una jaqueta prima de color lila, però crec que no ha estat una bona idea perquè fa moltíssima calor. Baixo amb tranquil·litat les escales del metro i des d’una certa distància veig que el metro està aturat, penso que tinc temps d’arribar; quan arribo estrenyo el botó que obres les portes i em fico dins del vagó, em sec davant un senyor que està mirant el diari 20 minuts, al meu costat, hi ha una noia escoltant un MP3. Les portes es tanquen i seguidament s’apaguen les llums, només ens acompanyen les d’emergència. Silenci absolut al vagó, ningú diu res. Passen cinc minuts més i continuem a la mateixa situació, el metro no es mou. Penso que el metro no funciona, però també que pot estar esperant una determinada hora de sortida, i així entre pensaments, possibilitats i altres hipòtesis tornen a passar altres cinc minuts. Miro el rellotge i les nou del matí s’han convertit en un quart de deu del matí, començo a rumiar que no arribaré al curs: 3ª Jornada RedNet. Quan la meva paciència esgota totes les probabilitats, m’aixeco decidida a marxar d’allà, però per a la meva sorpresa em trobo que les portes no es poden obrir, estic atrapada dins del vagó de metre! Al poc temps s’encenen les llums i tinc la sensació que per fi marxem però només queda en una falsa sensació perquè el metre no es mou. Al cap d’una estona intento, una altra vegada, obrir la porta, i clar que si, a la tercera va la vençuda!, un cop obertes les portes surto corrent molt ràpidament per anar a cercar el meu cotxe. Arribar al carrer Nicaragua i trobar aparcament és una altra història que potser expliqui un altre dia. Ara allò important és el que vaig poder aprendre a la:

“3a Jornada RedNet: Xarxes Socials”
(13 juny 2009, De 10h a 14:30h- Seu central: Carrer Nicaragua 75-77)

Presentació: José Zaragoza, Secretari d’organització
Darrera un fons vermell; el vermell de la passió, el Secretari d’Organització José Zaragoza fa la presentació de la tercera Jornada RedNet, fent menció dels següents temes:
- Han aparegut nous llocs de discussió.
- Canvis de comportament en la discussió política. Batalles més dures. La nostra és una batalla de pensament, de visió del món.
- Centre de gravetat política: IDEES.
- A la xarxa entre el pensament i l’acció hi ha molt poc espai.
- Opció: nova militància política.
- El PSC és el partit que té més gent implicada, amb ganes d’explicar-se i capdavanter en la batalla d’idees.
- Nova manera de localitzar-se: Xarxes Socials. La xarxa elimina el concepte de distància i permet la participació activa.
- Xarxes Socials: permeten igualar als militants.
- La gent que treballa a la Red són la punta de llança del PSC perquè són la discussió viva i immediata.
- Nosaltres som una realitat estesa per tota Catalunya.
- La nostra aposta és una aposta de futur i d’esquerra.
Intervenció Jaume Collboni, Secretari de Programes i Acció Sectorial
- Món globalitzat on les coses ens afecten d’una manera o altra.
- Des del progrés i des de l’opcions reformistes, ha estat quan ha hagut un desplegament d’Internet.
- Pel debat de les idees, la xarxa és fonamental, llibertat per parlar en la xarxa. Aposta important del Partit.
- Nova forma de participació dins del Partit: més participació interna en el Partit.
- S’han impulsat 10 àmbits sectorials: facilitar àmbits de participació a la gent.
- Més participació, més informació compartida.
- Com gestionar el coneixement des de la xarxa? Construcció discurs polític.


Primera Taula: “Xarxes Socials: estratègies i bones pràctiques”
Xavier Peytibi (Consultor, http://www.exaps.blogspot.com/)
Maria Freiría (Dones en Xarxa, http://www.donesenxarxa.cat/ )
Enric Llorens (Bloguer, http://enricllorens.blogspot.com/)
Carlos Guadián (Consultor, http://www.k-government.com/)

Temes tractats:
Evolució de la comunicació:
- Relació cara a cara.
- Aparició ràdio- TV.
- Internet.
- Blogs (2004).
1.- Integració Web-Social 2009.
2.- Mobilitat.
3.- Continguts socials.
- El 60,1% dels catalans són usuaris d’internet.
- El 88% de joves es connecten diàriament a internet.
- Obama’08 va crear una xarxa social pròpia: MyBarackobama. Tuenti. Twitter.
- Xarxes socials segmentades per públics: afroamericans, asiàtics...
1- Campanya Tic totalment integrada. Segmentació local i per públics.
2- Les accions online esdevenen offline: buscant contactes personals, comoditat...
3- Marca i disseny coherent. Mateixos colors i símbols.
4- Repetició de missatge.
5- Personalització del missatge. Horitzontalitat.
6- Rapidesa. Arriba la notícia abans per xarxes socials que per la premsa.
7- Comunitat. No importa la gent que et segueix, sinó com es comporta.
8- Cerca de prescriptors i de visibilitat.
9- Socis de campanya versus simpatitzants.
10- Obertura a la Xarxa: Crowdsourcing extrem.

I després de les Eleccions?
- Ús de les xarxes socials per a mantenir: comunicació, comunitat online i offline.
- Exemple Obama: discurs al món musulmà. Discurs en viu. Web d ela casa blanca 13 idiomes.

El futur?
- Rankings.
- Aplicacions publicitàries.
- Segmentació local i per públics.
- Marca: logos, icones.
- Accions puntuals.
- Esdeveniments offline.
- Participació: crear activitats.
Accions: creatives, humor, enginyoses, interessants, participatives...
“Tot el que es pot inventar ja ha estat inventat” Director de l’oficina de patents d’EEUU.
- Amplificar la veu per fer arribar el missatge.
- Les xarxes conformen un nou escenari, s’estan trencant barreres geogràfiques.
- Hem de tenir cura d’enviar el missatge adequat, sinó ho fem ens podem equivocar; triar els canals adequats. Triar la manera més correcta de dir-lo. Aprofitar el moment.
- A més, hem d’estar disposats a “ESCOLTAR”.
- Twitter: eina de conversació activa. S’ha de conversar, interactuar.
- Web 2.0, ciutadà 2.0.
Pàgina de Patxi López. Claus del triomf de Patxi López en Internet:
- Apassionat de la Red.
- El relat, senzill, proper que ha servit per apropar-se a la ciutadania.
- Símbols.
- Temporalització del seu treball a la xarxa. Coneixement i velocitat a l’hora d’utilitzar aquestes eines.
- El treball en les xarxes socials. Amb més d’un any en la Red, el seu perfil en la xarxa ha tingut temps d’anar madurant.
- Narrowcasting: és el primer polític espanyol que ha aprofitat la capacitat de les xarxes.
- Innovació permanent.
- Escolta activa. Ràpid a l’hora de contestar a les propostes dels seus adversaris.
- Humor: aprofitament frase Josu Erkoreka “cerdos voladores”

Les dones tenim molt a dir en internet:
1.- Què aporta la xarxa a les dones? Internet, espai de participació social, personal i política. PARTICIPACIÓ!
2.- Les dones són creadores de continguts i de projectes Tic’s. CREACIÓ!
3.- La xarxa permet posar en valor les iniciatives de les dones i promocionar-les a través de la xarxa. VISIBILITAT!
4.- Les eines de la WEB 2.0. EINES!
5.- La força de la xarxa: http://enricllorens.blogspot.com/2009/03/ciberactivisme-insomni-i-anorexia.html#comments
6.- El líder i la comunicació. La unió fa la força. Les formigues treballen en xarxa.

12h-12.45h: Cafè, llet i apetitosos croissants

Segona Taula: “Experiències del PSC”
Jessica Fillol:el PSC a les xarxes socials(http://www.jessicafillol.com/)
Paco Aranda:Causa Comuna (http://www.causacomuna.cat/)
Roberto Abril:Campanya Europea 2009 (http://www.robertoabril.es/)
Cristian Alcázar:Respostessocialistes de L’H (http://www.respostessocialistes.cat/)

Eines del PSC per promoure l’acció política a la xarxa:
Multimèdies:
Vídeos. Imatges. Àudios. Arxius documentals.
PSCTV.cat
http://www.psctv.cat/
www.youtube.com/psctv
http://www.twitter/.
Campanya IMPLICA’T: http://wws.socialistes.cat/implicat
Blogsfera socialista: http://blogsfera.socialistes.cat/
Facebook: perfil i grup
Aplicatius: Fets President Montilla.
Facebook: Publicitar la Blogsfera socialista.
Facebook: Publicitar un esdeveniment amb debat previ.
Facebook: Exemple de vídeo del nostre canal de youtube.com/PSC

Explicació Sr. Paco Aranda: Conferència Oberta Catalunya Causa Comuna.
Objectius: Avançar en el projecte i l’acció del Catalanisme d’Esquerres.
Principis: proximitat en la relació, en el discurs i en les formes.
La fàbrica: producció d’idees i de comunicació.
La xarxa: expansió interactiva internet.
El moviment: mobilització territori-gent. Debat ciutadans.
Interrelació: fabrica, xarxa i moviment.
Catalunya Causa Comuna: gent de diferents actituds i opinions polítiques que coincideixen en la necessitat de revitalitzar i obrir més el debat públic al nostre país; és necessari que homes i dones de posicions democràtiques distintes tinguin l’oportunitat de parlar i de debatre sobre qüestions que afecten a tots i que preocupen a la majoria. Aquesta conversació col.lectiva no deu implicar només als partits, sinó a tots els homes i dones que se sentin responsables del present i del futur de Catalunya.

Clausura a càrrec de Jordina Freixanet, referent d’Acció Política a la Xarxa a l’Executiva Nacional:
- qui parla de la necessitat de l’ús de les noves xarxes socials com una eina d’acció política imprescindible per als partits polítics.

M’acomiado fins la propera jornada i per endavant us dic que no aniré a agafar el metro.